lauantai 27. syyskuuta 2014

VOE POIJJAAT SENTÄÄN ;)

Koiria tuli pestyä eilen ja tänään. Ihan vaan koirien puunaustuunaushetken lomassa, puolella korvalla kuuntelin Maajussille morsian -ohjelmaa. Valpastuin kuullessani, että luomutilallinen 26 vuotias Vesa Pöytyältä kertoi juuri pitävänsä kaikesta vanhasta.  Mahtaisiko pitää myös minustakin?  Ikänaisena tartuin heti kuulemaani mahdollisuuteen. Tunne oli kuin hukkuvalla, joka saa otteen oljenkorresta -  Tuumailin, että pitäisi varmaan tässä laittaa kirjettä menemään Vesalle.

Kovasti sai naamakirjapäivityksen ajatus kannatusta, että +50 ikäneidot sankoin joukoin lähestyisivät vanhoista asioista pitävää luomutilallista.

Mitähän mahtaisivat tuumata tulevat appivanhemmat itsensä ikäisestä, ellei jopa vanhemmasta miniästään, joka kevein askelin, notkeasti kuin ratakisko astuisi heitä tervehtien tupaa näyttäen siltä, kuin olisi jo toinen jalka haudassa.

Ajattelin tässä yön hiljaisina tunteina kirjoittaa tähän alustavan kirjeen  Vesalle :) Ihan hillittömästi naurattaa oma visioni tilanteesta, vaikka hervoton nauraminen ei hyvän edellä olekaan :D

Hei maajussi Vesa,

kuulin tv:stä haastattelusi, jossa kerroit pitäväsi kaikesta vanhasta.  Jouduin ihan hengittämään syvään, sillä en ollut uskoa korviani, että vielä löytyy vanhoja asioita arvostavia 26 vuotiaita nuoriamiehiä.  Minä olen sellainen, jota etsit - siis vanha.  Voi olla, että sinua on lähestynyt jo joku minua huomattavasti vanhempi, mutta yritän silti.   Kävin MTV:n sivuilla vielä varmistamassa, että olin kuullut oikein - olinko sitten ymmärtänyt lukemani oikein, on taas asia erikseen ;)

Hiukan olin pettynyt kun kirjoitetussa esittelyssä mainittiin seuraavaa: "intohimoihin kuuluvat vanhat esineet, erityisesti vanhojen maatalouskoneiden keräily ja korjaus. Navettarakennuksesta löytyy jos jonkinlaista peliä, jotka odottavat kunnostusta. Vesan haaveena on laittaa pystyyn pieni museo".

Annettakoon tuo esineellistäminen anteeksi, sillä semmoisia esineellistäviähän miehet vähän ovat olleet läpi historian. Onneksi ei kirjoituksessa oltu kuitenkaan poissuljettu intohimosi kohteista meitä vanhempia ja ylipäivättyjä naisia. Olen juuri muutama viikko sitten käynyt polven tekonivelleikkauksessa, joten toivottavasti et kuitenkaan anna minun odottaa kunnostamista jossain navettarakennuksessa liian pitkään  vaan reippaasti tarttuisit tuumasta toimeen aloittaen kuntouttamiseni personal trainerinani - olen ihan täpinöissäni, tuskin maltan odottaa aikaa, että olen taas kunnossa :)

Hienoa, että olet huumorintajuinen, minäkin olen sitä.  Meillä löytyy varmasti paljon yhteistä, mille nauraa :D Mökkeilykin, mikä kuuluu harrastuksiisi kuulostaa mukavalta.  Mielelläni mökkeilisin jo nyt, mutta minulla kun ei ole sitä omaa mökkiä - toivottavasti sinulta löytyy sellainen, ettei tarvitse siellä vanhempiesi mökillä mökkeillä.

Älä huoli siitä, ettei sinulla ole lemmikkiä.  Jos minut valitset niin mukana tulee monta lemmikkiä, joiden seurasta ja hoitamisesta saat nauttia.  Se on myös hieno asia, että olet rauhallinen ja hyvä kuuntelija, sillä eihän siitä mitään tulisi jos me kumpainenkin puhuttaisiin silmät suut täyteen, eikä kumpikaan kuutelisi. Jotain täytyisi kuitenkin itsepäisyydellesi tehdä, mutta sitä voimme sitten pohtia myöhemmin yhdessä.

Tulevaisuudenvisiomme 10 vuoden juoksulla ei nyt aivan mene yksiin, mutta kun ottaa ikäni huomioon niin saattaahan se olla, että olen jo tuolloin osa pienen museosi kokoonpanoa.

Arvostat toisessa rehellisyyttä, luotettavuutta ja huumorintajua. Omasta mielestäni olen riittävän rehellinen ja luotettava olosuhteet huomioiden.  Olen joskus kuullut sanottavan itsestäni, että omatuntoni on kuin kuminauha, tiedä tuota, mutta huumorintajua ei tulisi elämästämme puuttumaan.  Vielä bonuksena, vähän niinkuin kirsikkana kakun päälle voin luvata ehdotonta lojaalisuutta.

Pikkusuolaisen napostelupaheeseesi löytynee vastaus pizzataksista, ellei sinulta löydy kokkaustaitoja.  Itse en oikin ole keittiöihmisiä.

Nyt jo tätä kirjettä kirjoittaessani tuntuu, että olemme läheisiä ja tärkeitä toisillemme ja että meillä olisi paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita.

Vähän minua huolettaa se, että pisimmät seurusteluaikasi ovat rajoittuneet vähän yli vuoteen, voiko joku ystäväsi sinua kuitenkin suositella? Onneksi olen kuitenkin sinua huomattavasti vakaampi ja se voi tuoda suhteellemme sitä turvallisuudentunnetta, jota kumpikin varmasti tarvitsemme.  Olen ollut kahdesti naimisissa ja kaikki lukemattomat suhteeni ovat kuitenkin kestäneet ainakin 2-3 vuotta.

Kerroit tv-haastattelussa myös, että kaverisi kutsuvat sinua liikkuvaksi historiankirjaksi. Voin luvata, että jos minut valitset ja opit tuntemaan minut niin tulet saamaan historiankirjaasi lukemattoman määrän uusia sivuja.

Edukseni voitanee lukea monen vuoden värikäs, mielenkiintoinen ja monitahoinen elämänkokemus ja se, että seurani on jollain tavoin myös terveysvaikutteinen.  Kuulin nimittäin jossain vaiheessa elämääni, että minun seurassani ei tarvitse ainakaan verenkiertohäiriöistä kärsiä.  Tähänastisessa elämässäni ole kaiken menettänyt, jopa kasvoni, joten tästä ei voi suunta olla enää muualle kuin ylös- ja eteenpäin.

Toivon, että olen vastaus etsimääsi.

 Pikaista yhteydenottoasi odotellen <3

- mummeli -62 -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti